Výlet do Arizony

Zhruba před dvěma týdny jsme se s mojí americkou rodinou vydali na krátkou cestu do Arizony. Letěli jsme tam hlavně kvůli tomu, že nejstarší dcera mých hostitelský rodičů Taylor nastupovala na vysokou školu. Chtěli jsme ji (jak je tradiční v USA) doprovodit, pomoct jí s ubytováním, rozloučit se s ní, ale taky jsme si chtěli udělat hezký výlet.

Z letiště v blízkém Denveru jsme letěli asi 2 hodiny do Phoenixu. Na americké poměry je to kousek, ale i tak to bylo spíše na let než na jízdu autem. Když jsme přistáli na letišti, vyzvedli jsme si předem objednané auto a jeli jsme na hotel. Když jsme dorazili a ubytovali se, byly asi 4 hodiny odpoledne. Venku bylo naprosto vražedných 50 stupňů Celsia, a tak jsme šli rovnou do hotelového bazénu. Něco takového jsem zažil zatím jen jednou v létě v africkém Maroku, ale to jen když foukal horký vzduch z vnitrozemské Sahary. Nikdy by mě nenapadlo, že tak vysoká teplota může být v Severní Americe.

Druhý den jsme strávili 6 hodin v autě, abychom se podívali na proslulý Grand Canyon. Grand Canyon je jedna z nejznámějších přírodních památek na světě, a i když jsem předtím viděl spoustu fotek a videí, naživo mě to naprosto ohromilo. Bylo to něco neuvěřitelného a jestli někdy budete mít možnost se podívat do Ameriky, doporučuji vám se zajet podívat právě na Grand Canyon. Je to skvělý zážitek.

U Grand Canyonu jsme strávili něco přes dvě hodiny, než jsme museli vyrazit na cestu zpět do Phoenixu. Když jsem se vrátili na hotel, bylo venku stále téměř 40 stupňů Celsia, i když už bylo pozdě večer a slunce zapadlo. Přežili jsme to jen díky klimatizaci na našem pokoji – venku se nedalo být. Tedy – teplo mám rád, ale tohle bylo fakt extrémní.

Následující celý den Taylor s rodiči nakupovali věci potřebné pro bydlení na koleji. Mezitím jsme já, Joel a Nathalie vyrazili do skateparku. Ve skateparku už jsem byl. V hodně skateparcích. Ale tohle bylo něco úplně jiného. Byl to úžasný vnitřní klimatizovaný skatepark spojený s trampolínovou halou. Strávili jsme tam celých šest hodin, až jsme byli úplně vyřízení. Jednak to byla skvělá zábava, ale taky bychom se venku zřejmě upekli. Pro zbytek dne už jsme byli totálně unavení a strávili jsme ho nabíráním sil na další den.

Další den jsme pomohli Taylor nastěhovat se na její kolej a zařídit vše pro ubytování na další rok. Na její univerzitě to funguje tak, že když si zaplatíte koleje (vlastně pronajmete pokoj), dostanete prakticky malý byt, ale v podstatě bez nábytku (až na postel, stůl a židli v pokoji). Ostatní si musíte obstarat sami a musím říct, že toho Taylor potřebovala (a měla) fakt hodně. Pomohli jsme jí všechny věci vynosit z auta dovnitř, ale o zařizování se pak postarala sama se svou spolubydlící. Pak už jsme se jen rozloučili a jeli jsme na hotel už bez ní.

Večer jsme s rodiči vymysleli plán podívat se do nočního centra Phoenixu. Nevím jak vy, ale já mám procházky v noci ve městě nejradši. Všechny ty osvětlené budovy, reklamní billboardy, výklady obchodů a ulice skoro bez lidí vypadají fantasticky. Každopádně procházka po nočním Phoenixu byla úžasná, no posuďte sami.

Poslední den jsme se už jenom sbalili a vyrazili na místní letiště, ze kterého jsme letěli zpátky do Denveru. A pro ty, co plánují na svém výměnném pobytu něco podobného, pár praktických rad. Když se moje hostitelská rodina zmínila, že bych mohl letět s nimi, vůbec jsem neváhal. Je úžasné poznávat další místa v USA. Letenku jsem si hradil sám po domluvě předem, pak jsem si platil většinu jídla, ale jinak zbytek (ubytování, vstupné, pronájem auta atp.) hradila moje rodina. Celý výlet s rodinou do Phoenixu byl úžasný a určitě to stálo za to. I za všechny ty domácí úkoly a testy, které jsem musel dodělat po návratu. Školu je potřeba neflákat :)

Grand Canyon

Já, Joel a Taylor

Umění ve Phoenix

západ slunce v Phoenixu

Samuel Provazník

Samuel Provazník, Boskovice - Brno
student v USA, výherce stipendia, ročník 2021-2022

Jmenuji se Samuel, je mi 17 let a jsem z Boskovic. Rád sportuju a fotím.