Vánoce a Nový rok v Karibiku

Vítám vás na mém blogu, dnes vám povím, jak jsem netradičně prožil Vánoce a Nový rok s mojí host family na ostrově v Karibiku.

Zhruba před 3 měsíci jsme se s rodinou rozhodli, že bychom chtěli oslavit Vánoce nějak jinak. Chtěli jsme letět někam, kde je teplo, vzhledem k tomu, že nemáme rádi zimu. Po nějaké době hledání míst, kam bychom mohli letět, jsem našel levné letenky do Karibiku a rodina se rozhodla že pojedeme tam. To pro nás znamenalo, že nebudeme slavit Vánoce, ale nikomu to nevadilo, protože jsme věděli, že Karibik bude o dost lepší zážitek.

Přesné místo, kde teď jsem je ostrov zvaný St. Thomas na US. Virgin Islands v Karibiku.  Odlétali jsem 24.12.2021 a vracet se budeme 6.1.2022. Teplota tady v tuto dobu je každý den okolo 30 stupňů ve stínu. Když jsme odlétali z Colorada tak tam bylo jen okolo 12 stupňů, teď je tam dokonce -25 C. Letěli jsme z Denveru na Floridu asi 4,5 hodiny a z Floridy potom ještě 3 hodiny na St. Thomas.

Po příletu jsme si vyzvedli auta, které jsme si půjčili a poté jsem se šli podívat na pláž. A protože už bylo 6 večer tak jsme se na pláži stihli podívat na západ slunce před tím, než jsme jeli k našemu domu, který jsme si pronajali přes AIRBNB. Druhý den ráno jsme jeli na pláž, která i po 7 dnech je stále ta nejhezčí, kterou jsme tady viděli. Tento den jsme strávili celý na pláži, kde jsme plavali a musím říct, že jsem byl unešený z toho, jak hezké to tady je. Všude palmy, bílý písek a neuvěřitelně modré moře. Po celém dni na pláži jsme navštívili lokální supermarket, kde jsme si nakoupili jídlo, protože nebudeme chodit každý den do restaurací a budeme si občas sami vařit. Také další den jsme jeli na pláž, ale tentokrát na jinou, kde jsme se hlavně potápěli se šnorchlem. Na této pláži jsme viděli různé korály a ryby dokonce i kraby poustevníčky, kteří žijí v opuštěních mušlích. Třetí den jsme pak šli do hlavního města, kde jsme se procházeli po obchodech. Ve městě jsme pak navštívili i schody ze 17. století, které se jmenují „99 schodů“ a zajímavé na tom to, že doopravdy je jich tam 103. Náš čtvrtý a pátý den jsme pak strávili zase na pláži. Každý den jsme navštívili jinou pláž. Na těchto plážích jsme taky šnorchlovali. Asi nejevíce zajímavá věc, kterou jsem viděl byl rejnok. Plaval jsem sám asi 20 metrů od pobřeží, kde byla hloubka vody přibližně 4 metry, když jsem si všiml něčeho, co plavalo pode mnou. Vzhledem k tomu, že je tu neuvěřitelně čisté moře, tak jsem byl schopný vidět na metry daleko. Přibližně 2 metry pod sebou jsem uviděl plavat rejnoka. Bylo to jako z nějakého Nation Geographic časopisu. S rejnokem jsem plaval asi 5 minut, než jsem se vrátil za rodinou. Šestý den jsme se šli podívat do mořského světa a pak jsme autem vyjeli na nejvyšší bod ostrova. Mořský svět byl zajímavý hlavně tím, že zvířata tam byla převážně proto, že by v divočině nepřežila. Další den jsme zase strávili na pláži. Tam jsme s Joelem (výměnným bratrem) utrhli kokos z palmy a ten jsme pak doma otevřeli a snědli. I když to zní jednoduše, tak to rozhodně lehké nebylo. Musel jsem vylézt na palmu která byla dost vysoká a měla uzrálé kokosy. Potom jsme se musel držet jednou rukou kmenu a druhou rukou kroutit kokosem, dokud se neutrhl. Ještě, že dělám ten bouldering 😂. Ale stálo to za to, protože musím říct, že už asi nikdy nebudu moct jíst kokos z obchodu, protože takhle dobrý kokos jsem ještě neměl.

Na tomto ostrově jsme taky s rodinou strávili Nový rok, ale protože jsme celý den byli na pláži, tak jsme to ani nijak neoslavovali, protože všichni až na mě usnuli ještě před půlnocí 😂.

Na ostrově budeme ještě dalších 5 dní, než budeme odlétat zpět do Colorada, a tak vás o mých dalších dnech tady na ostrově budu informovat v dalším blogu.

západ slunce na pláži

palmy

palma

leguán

želvy z mořského světa

99 schodů

sundávání kokosů ze stromu

jedna z pláží, kterou jsme navštívili

pláž

Samuel Provazník

Samuel Provazník, Boskovice - Brno
student v USA, výherce stipendia, ročník 2021-2022

Jmenuji se Samuel, je mi 17 let a jsem z Boskovic. Rád sportuju a fotím.