Roadtrip do Missouri

Dobrý den všem a šťastný nový rok 2022. Doufám, že se vám daří dobře. Moje letošní vánoční svátky byly velmi netradiční, kromě rozbalování dárků a vánocích, o kterých jsem psal v předchozím blogu. S tátou od hostitelské rodiny jsme vyrazili na moc pěkný roadtrip.

Důvodem, proč jsme se na takový výlet vydali, bylo to, že jsme pomáhali rodinnému příteli se stěhováním z Denveru do Missouri. Byl to docela výlet, první den jsme jeli až z Denveru do malého městečka přibližně uprostřed Kansasu, což bylo asi 600 mil (965 km). Poté jsme přespali u příbuzných mé hostitelské rodiny, byli velmi milí. Druhý den jsme jeli rovnou do malého městečka v Missouri. Cesta tam nám trvala asi 4 hodiny. Po příjezdu jsme pomohli vyložit všechny věci z našeho pickupu. Pak nás kamarád hostitelské rodiny pozval na oběd do mexické restaurace, bylo to také velmi příjemné. A pak jsme jeli do Arkansasu, důvod, proč jsme tam jeli, byl ten, že hostitelská rodina tam má velmi blízkého přítele a chtěli mě s ním seznámit. Když jsme ten večer přijeli do Arkansasu, měli jsme se s nimi velmi dobře, strávili jsme tam noc a pak jsme se vraceli zpátky a mířili domů. Protože jsme byli tak blízko hranice Arkansasu a Oklahomy, rozhodl se hostitelský táta, že mě vezme přes hranice, abych mohl říct, že jsem byl v pěti státech. Pak jsme se vraceli do města v Kansasu, kde jsme strávili první noc. Ten večer manželka příbuzného dělala kansaský Guláš, protože slyšela, že něco takového máme i v Česku, a chtěla, abych měl srovnání. Kansaský guláš byl spíš kastrol s kukuřicí a dalšími věcmi, zatímco náš guláš je spíš omáčka. I tak to bylo moc dobré a byl to i moc hezký kulturní zážitek. Další den jsme se vraceli do Denveru a dorazili jsme kolem páté hodiny odpoledne. Celková vzdálenost ujetá na této cestě byla asi 1800 mil (2896 km).

Celkově se mi roadtrip moc líbil a jsem rád, že jsem mohl vidět spoustu různých států. Bylo určitě zajímavé, jak se jednotlivé státy od sebe liší. Rozhodně se těším na další americký roadtrip.

Právě opouštíte barvené Colorádo.

Kansas vás vítá

Vítejte v Arkansasu, připoutejte se pro bezpečnost.

Petr Maleček

Petr Maleček, Hradec Králové
student v USA, výherce stipendia, ročník 2021-2022

Je mi 15 let a pocházím z Hradce Králové. Ve škole mě nejvíce baví počítačová věda a fyzika. Ve svém volném čase rád hraju golf a také rád vytvářím webové stránky pomocí Djanga a desktopové aplikace pomocí C#.